Första ridlektionen

Stor dag idag med första ridlektionen! Det var en sur dotter som talade om för mamma i morse att de andra tjejerna på dagis skulle på ridkurs! Som tur var fanns det en plats kvar i 5-årsgruppen som hon hon fick ta med så kort varsel vilket förhoppningsvis medförde att jag ligger lite på plus i mammabetyget just nu.

Det var balansövningar i skritt som gällde idag och fröken var mycket koncentrerad och mamma fick inte vara med inne på ridbanan. "-sluta mamma, gå!" Hon släppte händerna direkt utan problem och tyckte att det var kul att prova de olika rörelserna. Hon kanske har fått liiite efter mamma i alla fall...

Efteråt blev det lite borstning, i ca 2 min innan hon tröttnade och fika. Det fanns även en hel del kaniner och minigrisar att hälsa på. Jag måste säga att jag blev förvånad över hur morsk hon var. Enda gången hon var rädd var precis vid uppstigningen och när en häst gnäggade. Annars var det nemas problemas. Det glädjer mig inför flytten till stora skolan i höst att fröken blir allt mer självständig och vågar prova på nya saker. Som den gamla hästtjejen jag är så tyckte jag att det var riktigt mysigt att vara kring hästar ett par timmar :) Nostalgiskt var det ju naturligtvis. En riktigt trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: stina

du, det var jättekul att se din Ida rida! och du ska va stolt mamma för det var inte lite va morsk hon var!! härliga kort förresten :))

2010-05-21 @ 16:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0