En vecka i livet (foton)

Nu är dret söndag igen och snart har jag avslutat materialinsamlingsveckan (långt ord det där) i Alis "A week in the life-utmaning".  Kika in i hennes blogg om ni inte redan har gjort det, där finns utförliga instruktioner, tips o ideér.  En favvobild från lekparken idag;

Jag har knäppt en hel del kort under veckan och varit rätt flitig även om jag hade kunnat knäppt fler på mig själv. Tis-Tor var det bottennapp gällande dokumentationen då jag inte var riktigt kry men nu gäller det att jobba med det jag har. Måste dock säga att jag var nära att kasta projektet i papperskorgen och ge upp när jag blev krasslig.





Ja och en hel del till förståss :D Jag har verkligen gått in för att prova knäppa på det vardagliga som typ bilskuffen full med skräp till återvinningsstationen, ida i badet, tandborstning etc. Bilerna är naturligtvis bitvis suddiga och en del är rent ut sagt fula och kassa som fotografi räknat men dom gör sitt jobb med att berätta storyn, i det här fallet vardagslivet. Det är inte alltid man har tid att fundera på vinklar, ljus, kamerainställningar och montera stativ när man gör ett sånt här projekt. Det är iofs lite av charmen med det hela tycker jag.

Så snurrar tankarna kring hur jag ska sammanställa det här. Är rätt sugen på A4 format i ett album med ringpärm. Detta för att det är ett för mig rätt oanvänt format + att man då enkelt kan ändra om bland sidorna och lägga till flera framöver.  Men sen har jag också köpt på mig 12" plastfickor i olika utföranden  från Scrapworks som jag är rätt sugen på att testa. 
 Kan ni ens se på den här microbilden? Kunde inte googla fram någon större *hmmmf*
Klart är i alla fall att jag ska lifta Alis koncept så till vida att jag ska försöka mig på att puncha ut rektanglar med min trogna gamla fyrkantspunch och montera ihop dem i ett block så som hon så ofta gör. *kliar mig i huvudet* det här får jag allt ta och fundera på lite till innan jag bestämmer mig. Vill i alla fall ha liite enhet i albumet genom att prova hålla mig till ett visst upplägg. Förslag och länkar  mottages gärna!

I övrigt så har jag konstaterat en del saker om mig själv  under veckan;
- Jag vill som vanligt ha en ny (läs bätte) kamera :) + större stativ
- Jag har likt pensionärerna passat postbilen varje dag under veckan
- Jag är hopplöst dålig på att äta frukost
- Jag är en riktig hemmatryckare
- Jag är en extrem fryslort och den första snön knäckte mej nästan
-  Även om alla dagar följer i stort sett samma lunk så är det någonting som skiljer dem åt, även om det är i det lilla.
- Jag har långt fler ideér än vad min tid räcker till
- Jag kommer för alltid att ångra att jag inte kastade mig ut med kameran och förevigade den överlyckliga Jessica som kom förbi och talade om att hon klarade körkortet, glömde bort det totalt i glädjeyran. Kramade och grattade destå mer.

Kommentarer
Postat av: stina ~maräng~

Vilken viktig vecka du har haft!!! Tänk att den är dokumenterad, och du har tänkt efter vad ni har gjort, tänkt och missat under veckan, och dessutom bilder på en hel del av det - underbart!!

Själv har jag bara stressat och jobbat, känns det som... men nu är det helg några dagar.

stor kram! stina

2008-10-10 @ 23:16:54
URL: http://stinamarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0