Vad jag håller på med egentligen

är en fråga som jag får rätt ofta från mina nära o kära som inte är fast i scrapträsket. (Ännu *L*) Vad är den där bloggen du pratat om och vad gör du där? Tja det här är ju min egen blogg där jag visar upp mina scrapsidor och skriver om lite ditt och datt och sen finns även Scrappizbloggen. Det är alltså två olika bloggar jag babblar om. Scrappizbloggen är framsidan till den största svenska scrapcommunityn Scrappiz som drivs av Sara och där finns allt från forum och galleri till en massa annat samlat på ett ställe.  Jag är med i bloggredaktionen och bakom kulisserna där i deras blogg och har under 2006 skrivit inlägg där som t ex dessa;
Det är ok artikel
Att komma ur en block artikel
Bom-album del 1 artikel Bom = Boken om mig/Book of me att scrappa om sig själv med andra ord
Bom-album del 2 artikel
Hur går det med scrapmålen? artikel som kanske är aktuell igen iom årsskiftet o nya mål att formulera
Perfektionismfällan artikel som är värd att läsa om och om igen för att påminna sig själv om att perfektionism är totalt överskattat och dessutom hindrande i skapandet
Funderar du på att börja scrappa? Artikel med nybörjartips
Scrappa skolfoton artikel
Scrappa din vardag artikel om ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat och som jag kämpar på med att prova göra mera utav
Ja det var en drös med länkar till saker jag plitat ner under året. Sen finns mina layouter med i en del andra inlägg och jag har rescenserat saker och skapat lite med sponsoralster och sånt men jag orkar inte leta reda på allt *L* Alla tjejer som jobbar med bloggen är grymt duktiga,kreativa och inspirerande så man kan surfa runt länge i det numer digra artikelarkivet.

Kom på en annan sak när jag bläddrade igenom Scrappizbloggen. Ett av mina scrapmål var att komma mig för att prova redigera foton och göra digitala saker i Photoshop. Och det har jag gjort i viss mån, jag kan i alla fall betydligt mer än för ett år sedan då jag inte ens kunde ändra formatet på en bild. Det första jag gjorde var dessa banners till scrappizbloggen som alltså ligger längst upp i artiklarna för att visa vilken kategori inlägget tillhör.
image337
image338
image339
image340
image341
image342
image343
sen har jag också gjort små presentationsbilder till mig själv och några av kollegorna
image344image345image346
image348image349image350
image351
Så det förstår ni ju allihop att jag måste ha en ny datorn nu med stooort minne för att kunna fortsätta utveckla det här roliga, eller hur!? ;) Ja ja även en bergsbestigning börjar med att man sätter den ena foten framför den andra och jag ser fram emot att lära mig mer om detta.
Sen scrappar jag ju naturligtvis layouter (scrapsidor) också imellanåt *S* men av dem finns det redan en hel hög i min blogg här där ni är nu om ni kollar runt lite på äldre inlägg. Nu förstår ni precis va ;)

Jag tycker själv när jag tänker tillbaka på -06 att det känns som ett rätt segt scrapår för min del men när jag blickar tillbaka så här så ser jag att jag trots allt fick en del gjort och det är ju en kul upptäckt. Nu är det nya tag för 2008 som gäller! Gott nytt scrapår på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Morfen

Jättesnygga digitala grejer gör du och bra artiklar. Jag gillar den om skolfoton mycket, jag har svårt att få till det att scrappa skolfotona/dagisfotona, de är liksom för snygga på nåt sätt.. men skam den som ger sig. Kram & god fortsättning!

2008-01-11 @ 14:01:37
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0