Månadssidorna är klara!

Änteligen är jag färdig med månadssidorna från Idas första år, eller Grodans som vi kallade henne som bäbis. Så otroligt skönt att vara färdig med någonting som jag har skjutit upp hundra gånger. Jag skrev ner lite info månad för månad när det begav sig, annars skulle jag inte ha kommit ihåg just nånting så det var tur att jag gjorde det. Men fotona från den tiden är som regel kassa allihop så det är svårt att få till snygga sidor men här handlar det iofs mer om information. Det är ju naturligtvis tänkt så att hon ska kunna läsa om sin babytid senare.
image360
Här har jag smetat dit silverglitter för att härma mönstret på hennes dress som såg ut så. Jag minns den väl och hon använde den mycket för jag tyckte att den var jättefin. Allt bra nostalgiskt att scrappa de här fotona så pass långt efteråt. Tänk att hon har varit så liten och åkte runt i sitt gåbord. Jag envisas ju för det mesta med att ha element som sticker ut utanför mina scrapsidor och de försvinner alltid när jag scannar men jag tycker det ser läckert ut i albumen.
image361
En sida som det inte finns mycket att säga om, inte den bästa designen direkt men den gör sitt jobb. Jag gillar Primas nya tejper och speciellt då dem med text på. Här har jag för plockat fram min QK också för en gångs skull, borde verkligen jobba lite flitigare på att använda den och få ner pris-per-användning lite.
image362
Den här sidan gillar jag själv för den är välmatchat och fotona är lite roliga, hon körde hårt med den där minen ett tag lilla fröken. Mormor kallade det för snusarminen och det är kul att ha förevigat den. Här har jag använt Primas nya ursnygga clearstamps som jag absolut inte ångrar att jag beställde från Skaparlusten. Tycker jättemycket om dem. Jag hade inget ink i rätt färg så jag stämplade med en vanlig zig writerpenna och det gick ju bra det med!
image363
Här har jag använt två gamla trotjänare, foamstamps och OH-film. Gillar lager på lager och framförallt då med text. Hon är allt bra söt mammas entaggare som sitter och gnager på sitt paket på sitt första födelsedagskalas!

Annars så har vi väl kvicknat i lite igen i familjen fast Ida har feber och hostar ännu. Hon är alltså hemma från dagis tillsammans med pappa men jag jobbar på som vanligt den här veckan. Har lite projekt som har fått legat och vänta under flunsan här. Nya papertrays som Ilona hjälpte mig fixa, en hel trave nya foton och inte minst ett nytt dt-paket att hugga in på. Får se vad tiden räcker till i veckan, hade gärna velat få färdigt den pågående omorganiseringen utav scraprummet också. Så mycket kul att göra och så lite tid att göra det på :)

Kommentarer
Postat av: Carola

Åh vad söt hon är mosters bustjej! Måste kännas skönt för dej nu och slippa tänka nå mer på det där jobbet om hennes album! Kram!

2008-02-26 @ 14:08:08
URL: http://carolap.blogg.se
Postat av: Sara

Haha, så går det när man är ute för sent på bloggrundan! Här är dom ju klara redan! Och supersnygga! Toppentips med ZIG-pennan!!! *kramis*

2008-02-26 @ 17:48:42
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Mette

Men såååå himla fina de är allihop!
Du är verkligen sååå otroligt duktig! :)

KRam
Mette

2008-02-28 @ 19:25:44
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: My

hej hej:) just nu har vi en tävling på våran blogg:) Priset är hjärtformade guld örhängen, super söta. skriv om du vill vara med:D
kram
//My, Jenny, Carro
www.trion.webblogg.se

2008-02-28 @ 20:15:53
URL: http://trion.webblogg.se
Postat av: Fia

Vilka fina sidor!! Söt liten tjej du har!

2008-03-03 @ 14:33:06
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com
Postat av: Monica

Jag förstår att det känns skönt att ha klarat av "måsten". När de blir så här kreativa och snygga måste det kännas ännu bättre! Superläckert tycker jag att foamstamptrycket med texten över blev...

2008-03-06 @ 08:59:28
URL: http://monnahs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0