Kärleksalbum

Hur många gånger kan man skriva "älskar" i ett scrapbookingalbum utan att det blir tjatigt? Så fort jag har en bild som inte är från något speciellt tillfälle men som är så fin att jag vill scrappa den så vill jag plita dit det ordet nånstans. Jag scrappar på för fullt här hemma fast jag inte kan visa nånting ännu. Igår kväll så satt jag och scrappade ett foto utav Ida Bus på stranden. Dels började jag längta som en tok till sommaren. Dels så slås jag av att jag hela tiden sitter o tänker "- men gud va söt hon är och gud vad jag älskar henne". Jag antar att man inte kan berätta för ett barn för många gånger att de är älskade men det vore ju kul för variationen skull om jag kunde komma på nånting annat att skriva min journaling om ibland :) Men samtidigt försöker jag skriva så som jag tycker, känner o tänker och kärleken till min lilla familj är den känslan som har överhanden helt klart.

För ett tag sedan hade Dick besök av sina släktingar när jag inte var hemma. Jag visste inte att Dick hade visat dem mina album. Nästa gång de här släktingarna kom på besök så var jag också hemma. Och då frågar en av dem mig om jag fortfarande höll på gjorde kärleksalbum? Kärleksalbum? Jag fattade inte vad han menade först, jag höll väl inte på att göra något sånt tema-album? Han såg väl att jag såg ut som ett frågetecken så han tillade "- ja dom här fotoalbumen du gör,( scrapbookingtermen är det just ingen som kan bland alla ickescrappare i min närhet)  Dick visade oss dem sist vi var här och det är väl kärleksalbum. "-Ja det är det ju" svarade jag. Och visst är det så! Så vill jag att det ska vara också för mycket av det jag gör och mina scrapsidor lite speciellt är ju just därför att jag vill visa upp och bevara min kärlek till min familj och annat som ligger mig varmt om hjärtat. Scrappingen är en kärlekshandling.

Så det är vad jag gör. Jag scrappar kärleksalbum! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0