Gruvsam morron

Idag är det en riktig gruvsam morron. Idag klockan tre ska vi följa våran älskade Mumun till sista vilan. Mumun är Dicks älskade mormor och den viktigaste personen i Dicks liv förutom mig och hans barn. "-jag har förlorat min bäste vän i hela världen Smul". Vad svarar man på det? Hon somnade in lugnt och stilla i sitt hem för två helger sedan efter att ha legat riktigt dålig i en veckas tid och livet har varit lite extra kämpigt här hemma efter det med den stora sorgen att prova bearbeta. Tur att vi har en liten solstråle här hemma som lyssnar till Ida Bus och som fungerar som en stark positiv motsats till allt det tråkiga och sorgliga. Det kommer att bli många tårar idag och då är det skönt att veta att när vi kommer hem så väntar kramar, skrik och skratt från våran minsting.

Annars så går livet fortfarande i 190 knyck med jobb, dagis, hus och hem så det är stressigt men jag är strålande glad över att meddela att även mitt internet har fått upp farten igen för mitt ADSL är äntligen tillbaka! :-D Det är en sak att vara tacksam för tillsammans med;
- att igår när jag fick mitt nya månadspaket från Pysselpunkten så hade min postis för första gången någonsin klivit ur bilden och ställt mitt paket på min trapp under tak för det regnade. Tack så mycket postis! - att det *peppar peppar* inte har varit en enda nattfrost här ännu så en del av mina blommor blommar fortfarande till viss del. Den här vackra kämpen möter mig varje dag på trappen än så länge.
sista rosen
Och vårens blommning gror förhoppningsvis under jorden
lökar
Det är väl så med livets kretslopp att hur sorgligt och vemodigt det ändå är så måste det gamla försvinna men det kommer nytt efter.

Kommentarer
Postat av: Sara

Kramar om hårt och länge - har tänkt på er idag!

2006-09-22 @ 19:39:38
URL: http://sarasscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0