Ida och morfar

Ida och morfar

Idag har Ida Bus och jag varit hemma hos mormor och morfar. Ida har ingen riktigt bra dag idag och det mesta är fel så vad gör man då, jo sätter buset i bilen och drar ner till morfar!  Han haffade henne direkt ur bilen och körde henne i skottkärran ner på gården. Det var inga problem, hon följde med morfar på en gång, brydde sig inte ens om var jag var nånstans. Hon satt parkerad i skottkärran och tittade fascinerad på allt han gjorde, högg ved, använde motorsågen, plockade ihop skräp efter vintern o s v. Själv satt jag en bit bort och studerade dem och fick rätt starka flashes tillbaka till när jag själv var  liten och satt och studerade hur pappa jobbade på samtidigt som han pratade oavbrutet. Jag älskade det när jag var liten och nu gör Ida det också, härligt! Det värmer i hjärtat att se vad mycket de tycker om varandra de här två! Det blir ingen lista över tacksamhet idag, det räcker med det här ovanför! Tack!!

Imorrn kommer det bilder på en laddning nya LO`s :)

Kommentarer
Postat av: Carola

Härligt att vara ute på gården och pyssla! Ännu härligare när barnen underhåller sig utan Mamma en stund så man får lite lugn och ro och kan njuta av våren. Kram till dej syster=)

2006-05-25 @ 16:11:27
Postat av: Mia

Hej Smulan!
Snyggt!!
Nu bor vi som tattare. En tv, varsin säng. All I need. Blir bättre sen!

2006-05-26 @ 06:49:58
Postat av: Sara

Ååååh, jag får knoppror på hela kroppen när jag läser detta!!! Underbart!!!

2006-05-26 @ 10:32:45
URL: http://sarasscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0