Glad midsommar!

Jag har fått lite scrappat i veckan även om tiden rullar på alldeles för fort just nu och jag hinner inte med hälften av vad jag ska. Den här veckan var det min tur att uppdatera Pysselpunktens blogg med designteanmsinspiration så jag scrappade den här layouten med foto från skolavslutningen som jag och Ida Bus tillbringade på kyrktrappen eftersom lilla fröken blev för högljudd inne i kyrkan.
Kyrktrappen LO web
Äntligen fick jag prova mina clearstamps från Rhonna Farrer och prova min idé om att sy löv direkt på cardstocken. Fick en snilleblixt att använda en lädersporre till att göra markeringar för jämna fina stygn, säkert en gammal idé bara det att jag inte har vetat om det. Ni kan läsa mer i PP´s blogg här>>

I Torsdags kom det ett stoort paket med bara scrapsaker till mig :-D bl a min scrapväska och nya månadspaketet så nu måste jag sätta igång och scrappa nya dt-layouter. Jättesnygga saker fick jag så jag borde få till nånting bara jag får tid att sätta mig.

Igår firade vi traditionsenlig midsommarafton nere i Gammelgården med majstångsresning och allt. Ida Bus var om möjligt sötare än vanligt i sin krans och finklänning
Midsommartjej
Här var hon så glad och nöjd när hon och moster busade och bara ett par minuter efteråt så ramlade hon över styret på trehjulingen och skrapade upp näsan och pannan så nu har hon skorvar där mammas lilla hjärta. Det blev en rejäl smäll med huvudet först rätt ner i asfalten och sen låg hon bara helt stilla och tyst ett par tiondels sekunder tills jag rusade fram och plockade upp henne. Jag lovar att mitt hjärta stannade där för en stund, det var hemskt. Sen började hon naturligtvis storgrina bara hon hade hämtat andan och vi gick in och gjorde rent såren, sen satt hon i mitt knä min lilla midsommarflicka med blod droppande från näsan och många tårar blev det. Det är nog det västa man kan uppleva som mamma, att ens barn gör illa sig. Sen blev hon så slut efter den pärsen så hon låg i vagnen och sov och missade lekarna runt majstången och allt men ja ja...inte mycket att göra åt det. Vi får ta nya tag nästa år. Hon verkar helt ok idag iaf även om hon är olikt sig med sin skorviga näsa.

Kommentarer
Postat av: Morfen

Lillskruttan! Vilken otur på midsommar och allt. Vilken härlig LO du gjort! Jättesnyggt med det broderade. Smart idé med sporren... Jag har precis broderat på en LO också, men jag gjorde hål först med en lite tjockare nål. Må så gott! Kram!

2006-06-26 @ 22:37:04
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0