Snabbscrappat gamla foton

Jag vet inte om det är vårsolen och den friska luften som strömmar in genom öppna fönstret eller vad det är. När våren gör entré får jag en stark känsla av att jag vill ut med det gamla för att ge plats åt det nya. I en scraptoks värld betyder det i översättning att nu är det dags att avsluta gamla liggande projekt, lo-ideér etc. Plötsligt gav fick jag en fix idé om att nu ska det bli ordning i mina album och Idas första år ska scrappas klart och vara ur systemet. Avverka surdegar skulle kloka Sara ha sagt.

De här fotona har legat framkallade här hemma i åratals - bokstavligt talat. Men i den nya göra-undan-andan tjoffade jag ner det i två rader på mönstrat papper, skrev ut journalingen och så fick det vara bra!

Samma sak här - urgamla foton som bara väntade att komma på plats i den tomma plastfickan i Idas första år album. Det är första besöket på Bruket, en av våra sommarställen. Jag har scrappat med gult!, med stickers!, charms! och chipboardbokstäver från 06-07. Antar att allting är tillåtet i undantagstillståndet som numera råder i mitt scraprum :) Ett led i detta rensandet är ju också att använda det jag har samlat på mig under åren.

Första tandläkarbesöket scrappat med papper från ett dt-paket från Pysselpunkten :) (härliga tider). Jag har inte ens gjort mig besväret att scanna layouterna utan har bara fotat av dem snabbt. Jag skulle inte vilja göra detta snabbverk alltid men det är en viss befrielse från mitt vanliga pillriga sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0