Rensa scrapbordet collage

Igår fick jag ett litet ryck och tänkte att jag skulle städa av mitt scrapbord. Jag menar - jag kan ju få för mig att jag vill scrappa och då är det ju bra om det ryms en 12"sida på bordsytan... Men jag kom inte sådär överdrivet långt med städningen för jag insåg att jag ville göra någonting utav alla små klipprester så det resulerade i det här collaget.

Det är så sällan som jag skapar sådana här saker bara för att men det är nog nästan det roligaste också. Att leka så som man gjorde när man var barn. Ta det materialet man har till hands och se vart det leder - det kan leda till totalt oväntade saker. Det här collaget hade inget mål och mening från början och jag fick smälla inre kritikern på käften i tankarna bra många gånger för att inte hejdas av logiskt/kritiskt tänkande.

Det låg ett linjerat collegieblocksark och skräpade på bordet från en omgång Hänggubbe som fångade min blick. Kritikern sa direkt att "ska du verkligen ha med den där fula streckgubben?" och "den passar ju inte till något tema!", Men jag klatschade iaf dit den och det visade sig att ett totalt otippat tema tog form. Efter ett tag kom jag på mig själv att tankegångarna i mitt huvud kretsade kring vad vi gör mot våran natur o planeten vi bor på. Så den leende hängda gubben får symbolisera oss som gladeligen förstör för oss själva genom att göra slut på jordens resurser i en rasande takt.

Temat blev allvarligare än menat kanske men jag var inte så speciellt allvarlig :) Jag hade hur kul som helst! Det rekommenderas! Jag satte mig ner vid mitt röriga bord och provade tänka så lite som möjligt och bara klistra på sakerna som fanns i min närhet så som jag kände att jag ville ha dem. Inget spring och letade i lådor efter "den perfekta grejen som skulle ha passat så bra". Det var befriande!

Kommentarer
Postat av: Monica

Sådant här gillar jag! Du är verkligen duktig på collage.

2009-06-05 @ 08:43:44
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Annyt

OOoohh, den är ju hur snygg som helst!!

Älskar sånt här, riv o slit o skit i den perfekt genomtänkta layouten!! Den här ÄR perfekt, shit va cool den är!!

2009-06-07 @ 12:06:05
URL: http://annyt.blogg.se/
Postat av: CillaT

Vilken underbar idé=) Måste prova. Jag kommer att kunna göra MÅÅNGA med tanke på hur det ser ut på mitt scrapbord=D

2009-06-17 @ 00:59:14
URL: http://cillasinsida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0