Skrullebo


Här är hon i tidningen Ida Bus med en dagiskompis där de protesterar mot att deras dagis skall flyttas. Våra kommunalpolitiker har kommit på (som vanligt) att kommunen måste spara pengar och vill därför knyckla in våra småttingar i grundskolan som inte är anpassad alls för så små barn. Förskolan Skrullbo är verkligen ett fint dagis vad gäller läge och byggnader som känns tryggt och avskilt. Varför lägga ner någonting som fungerar utmärkt? Jag vill inte ha min soon-to-be fyraåring tillsammans med ungar på upp till 16 år. Kan dom inte få vara små de få år de är det? Fy bubblan för att behöva gå och trampa i samma lokaler i upp till 15år om dagis, fritte och grundskolan ska vara på samma ställe. Jag brukar knappast vara den som engagerar mig speciellt i politiken men detta är bara för lågt. Jag har varit på flera möten och protesterar allt vad jag kan. Det får väl ändå finnas vissa gränser, till och med i den här lilla byn för vad vi ska behöva gå med på. Bläää!
Här finns mer att läsa för den som vill;
Smulan diskuterar
Ida protesterar
Imorrn kommer det antagligen en artikel till i Mora tidningen om mötet som var igår kväll. *suckar*

Kommentarer
Postat av: Susanne H

Usch ved det är tråkigt när man måste kämpa för det som man tycker är barnens bästa. Vi gjorde det förgäves här och nu går 5-åringarna i lokaler på skolan för att det inte finns plats i dagislokalerna. :o(



Supersnygga layouter här ovan!

2008-09-27 @ 13:17:07
URL: http://snuffehar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0