Louise Hay collage

Ett collage med en affirmation från Louise Hay och mina favoritfärger, turkos o lime.

Igår em vid tretiden så var jag så trött så trött. Jag orkade bara inte sitta vid datorn eller läsa pluggböcker mer. Hela kroppen befallde mig att få och lägga mej, men då hade jag inte kunnat sova på kvällen sen. Så jag hivade bort böckerna och började skapa i min art journal istället. Och faktiskt piggnade jag i för det är så otroligt kul. Jag håller just nu på att läsa en bok av Louise L Hay och provar införa mer affirmationer och positiva tankar i mitt huvud så hennes ord var det självklart att jag ville ha med.

Jag har inte tagit någon utav den fantastiskt begåvade Dina Wakley men jag ville helt klart prova hennes tekniker. Bilder från hennes onlinekurser Art journaling 101 och Art journaling 102 dyker upp här och där på nätet och de är hur inspirerande som helst. Mer om hennes fantastiska kurser finns inne på Get it scrapped>>>.


Den här chica 50-talstjejen har jag kopierat från en gammal symönsterförpackning. Hon har legat på scrapbordet i nån månad nu i väntan på att jag skulle fixa en plats till henne. Nu till sist fick hon vara med hon också. Vad befriande det är att skapa och kludda med färg utan regler. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Carola

Oj vilket underbart alster. Härliga färger och bruttan passar så bra dit. Lövely ♥

2009-06-10 @ 01:50:24
URL: http://scrapgatan16.blogspot.com
Postat av: AnnaB

Så jättefint...! Jag går art journaling 301 just nu... otroligt kul! :)

2009-11-12 @ 09:38:33
URL: http://annab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0