Memory lane...

I ett nytt anfall av släktforskningsiver mitt uppe i allt annat så kontaktade jag en släkting och lånade en bunt gamla kort.  De ligger en bunt här nu i väntan på att skannern ska göra sitt jobb... När jag började plocka i äldre osorterade kort själv här hemma så dök det här upp. Inte riktigt släkthistoria direkt men höög nostalgifaktor

Jag, lillsyrran och våran gamla godinghund Boy i köket hos morsan & farsan. Kortet är taget i juletider att döma av julmsten på köksbänken och julporslinet som skymtar fram. Jag ser ut att vara ca 9 år och Carola är då alltså ca 5 år. Ungefärligt årtal landar alltså på 1988 men i köket hår frodas 70-talet ännu. Brun-beige medaljongtapet, mörkbrunt golv och grön diskmaskin. Till och med ICA-påsen är kultig att se. Det här kortet måste nog scrappas obeskuret... :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Absolut måste det scrappasMED alla härliga tidsdetaljer bevarade! Tack för att du visar oss också! I love!

2009-05-03 @ 20:01:46
URL: http://sarasscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0