Glada påsken

Kidsen har ff påsklov från skolan men nog känns det som att påsken är överstökad nu. I Lördags hade vi riktigt drömväder -  strålande sol och blå himmel. Som alltid har vi varit i sätern och uppe på fjället men det var extra härligt i år med en massa sol. Vi ser ut som tvättbjörnar hela bunten fast i rätt skev färgskala. Illrött + kritvitt där solglasögonen satt... Hela familjen Tykons, alla mina syskon är hemma, har åkt skoter, grillat, solat och sagt hejdå till vintern. Underbart att träffa syskonbarnen!

Big boys big toys sägs det ju och det stämmer i vilket fall när det gäller mina bröder :P

Ida Bus var påskkärring en kort stund, jag hann i ta det här kortet innan kläderna och kluten åkte av! Hem från dagis kom hon på skärstorsdan med den här rockabillykycklingen som pryder våran köksbänk :)

Hoppas att ni alla har haft en riktigt glad och mysig påsk!
Själv hann jag inte mer än fira färdigt påsk förrän det är dags att förbereda nästa firande till helgen som kommer.
Imorrn ska jag ge mig i kast med att prova dona ihop en smörgåstårta inför den förestående födelsedagen. Wish me luck, det behöver jag. är inte så mycket för att baka och dona men nååånting måste jag ju ha att bjuda på! Carola har varit här och plitat ner fyllningsrecept till mig och hjälpt mig att handla idag och det tackar jag för *puss* Jessica är också väl värd ett tack som har varit här och färgat över mina gråa hår *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0