Mina favoriter från 2007

Jag såg inne på Scrappiz att någon blåste liv i förra årets utmaning att visa upp sina 10 favoriter från året igen. Att plocka ut det man är mest nöjd med kan leda till lite nya insikter kring vad man borde göra mer av under kommande år och jag tycker det är en kul idé. Naturligtvis kunde jag inte hålla mig till antalet 10 och jag är rätt säker på att jag har missat någon favvo som jag hade velat ha med. Jag har scrappat mycket under 2007 o eftersom jag ligger efter med uppladdningarna i mitt scrappizgalleri så har jag inte stenkoll på alla alster. Det finns med på att-göra-listan att prova pula in layouterna där tids nog.
image311
En av layouterna till Scrapbooking MM´s tävling SB-mästare -07. Jag tycker mycket om fotona på en fundersam liten Ida Bus och Karen Russells papper passade jättebra till.
image315
Den här layouten tycker jag om dels för att den handlar om en jätterolig upplevelse för mig och dels för att den berättar hela storyn på en enda sida med alla småbilder. Har länge velat scrappa med foton i mindre format och i år började jag äntligen göra det oftare.
image317
De här fotona har legat här hemma länge men när de här papperen dök upp visste jag direkt att jag skulle scrappa de här bilderna på Toria till dem. Nöjd är jag med den dolda journalingen också som säger det jag ville säga.
image312
Den här layouten tycker jag mycket om eftersom jag verkligen har skrivit från hjärtat på den, jag behöver ständiga påminnelser i min scrapping för att säga det jag verkligen vill säga med mina layouter och plita dit orden.
image323
Den här layouten från albumet som brorsan fick i 40-årspresent är jag nöjd med för att den är så olikt mig, jag gjorde någonting lite nytt o annorlunda - inga dekosar o ingenting som sticker ut från färgskalan.
image313
En av favoritfärgkombosarna från 07; grönt o blått eller snarare turkost och limegrönt. Lyckad samlingssida till Idas första året album och härligt starka färger.
image314
Lite gammeldags romantik till midsommartjejen min. Älskar fotot.
image318
Den här layouten gillar jag så mycket för att den blev som jag hade tänkt + att den blev, för jag tänkte länge först :) Narratives grejer är så fina!
image326
image319
Den här layouten som eg är en dubbel tycker jag jättemycket om för att det är en av få lyckade layouter till första-året-albumet och jag gillar verkligen lager på lager känslan. Ska försöka spinna vidare på det.
image320
En till färgfavvo från 07; Grönt o orange + rosa o orange.
image321
De här två layouterna tillhör favvosarna på grund av att de har fångat lite vardagsliv och var dagsaktuella när jag gjorde dem. Mer everydaylife i scrapalbumet 2008 tack!
image322
image327
image324
Och sist men inte minst denna pastelliga skapelse med mitt favoritmotiv.

Här finns mina favoriter från 2006 och nu när jag kikar tillbaka på dem så känns de layouter ff mer självklara som favoriter än de ovan. Kanske beror det på att de var mer genomtänkta och jag hade mer tid till att sitta o pilla med sidorna då? Jag vet inte, men i vilket fall så har jag börjat scrappa snabbare under 2007 vilket iofs är bra men man ska ju bli nöjd också. Det återstår att se om jag hittar den gyllenene medelvägen under 2008 :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, må¨nga gamla och nya godingar! Jag kikade igenom dina 2006or också och blev nostalgisk!
Nu är min topp10 också uppe om du vill kika *pöss*

2008-01-08 @ 15:06:25
URL: http://sarasscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0