Hemmahelg

Aaah salighet... trollet sover. Hon sover inte middag varje dag längre så en stunds paus från -mamma, mamma, mamma, maaaamaaa! är en bonus:) Annars händer det inte så mycket. Blir mest till att passa skruttan de här helgerna vi är ensamma hemma.
 Håller på scrappar en presentation till Skaparlusten men det går segt med alla dessa ständiga avbrott. Jag hade ta mej tusan behövt lite semester känner jag, är bra sliten just nu men det finns inga luckor i almanackan på ett tag framöver. Blir till att hålla ut. Tur att vårsolen håller på tinar bort snön så att vi går mot behagligare tider, kanske jag vaknar till liv igen jag med liksom naturen.
Överlevde 29-årsdagen och alla gliringar om hur gammal jag har blivit :) Jag tar det med ro. Jag lever ju samma småbarnsmammeliv oavsett om jag är 28,29 eller 30. Folk ikring mej verkar ta det hårdare att jag snart är 30 nu. Men vem vet, det kanske kommer att kännas hårt när den dagen väl kommer men just nu har jag inga sådana bekymmer i alla fall. Stort tack till Lina för det jättefina kortet som verkligen gör mig glad!!

Jag håller på sorterar igenom alla mina scraptidningar och böcker här hemma och en hel del har lagts tilli "säljes" högen. Scraprummet är som vanligt under konstant omorganisering och jag börjar förlika mej med tanken att så kommer det nog att förbli. Finns nog ingenting som heter färdigt här inne :) Men en hel del papper och annat har jag också sorterat ur. Erkänner att jag har kommit till det stadiet med mina scrapgrejer nu att jag hittade dubletter av vissa grejer. Jag har alltså glömt vad jag har köpt och köpt detsamma två gånger. Hmm...
Men det fina i kråksången är att jag nu till slut efter flera år börjar lära mig vad som är värt att köpa för mig, d v s vad jag använder mest och behöver. Det är lätt att förföras av alla snygga papper som ser så läckra ut på bilderna men vissa mönster har jag köpt på mej och känner inte alls för att verkligen använda. Jag tycker om att se på dem men inte att scrappa med dem :) Välkänt fenomen?
Nä nu ska jag ta mej i kragen och äntligen ladda upp mina nya foton till framkallning så att jag kan avsluta lite påbörjade projekt sen nästa vecka kanske. Det gäller att passa på medans buset snusar :) So much to do and so little time to do it, som alltid!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag ska inte missa 30-årsdagen, jag lovar!!!
Har varit lite mycket omställningar i skallen senaste månaden, så viktiga saker har försvunnit putsborta!! Grattis i efterskott vännen!

2008-04-21 @ 16:12:51
URL: http://sarasscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0