Scrappat album

Min äldsta storebror fyllde 40 här i September och i present fick han ett helt scrapalbum från hela familjen som jag gjorde. Det blev speedscrapping av rang, det snabbaste jag har gjort någon gång. Varje sida blev inte ett konstverk men det var kul att få klart ett album från början till slut fort.
image280
Första sidan blev ett fotocollage med alla möjliga foton utav honom och på baksidan utav det fick alla som var med och gav bort albumet skriva en hälsning. Jag skar ut siffrorna så att man kunde se sidan bakom igenom, en kul grej som jag tyckte om resultatet på. Sidan bakom syntes igenom och alltid kul med annorlunda former på layouter.
image281
Hela albumet hade en sammanhängande story som jag skrev ut på textremsor från datorn. Första sidan blev som tagen ur en sagobok.
image282
image283
Enklao snabba sidor att göra. Några sidor valde jag att lägga mer krut på även om jag hade tajt med tid och det är de sidorna jag tycker bäst om i efterhand även om de enklare gyller sin funktion i albumet som helhet.
image284
Det var början utav albumet det. Jag lärde mig mycket om min scrapping när jag speedade på och fixade det här albumet. Den viktigaste lärdomen var kanske att jag faktiskt kunde göra det fort. En annan sak var att jag passerade en tröskel med mitt material. Materialurvalet gick mycket fortare än vanligt, helt enkelt därför att jag inte hade tid att vela och tänka så mycket. Sen kunde jag inte sitta och "hålla inne" med material som jag tycker jättemycket om och vill använda till något "speciellt" projekt. Här var det bara att köra på med det som fanns. Befriande och jag hoppas kunna plocka med mig en del av det till kommande projekt.

I övrigt så sitter jag och håller tummarna för två saker. 1: att min ledighetsansökan ska godkännas så jag får en mycket välbehövlig jobbpaus som den slitna morsa jag är just nu och 2: att Ali Edwards nya bok med Life artist konceptet kommer i min brevlåda om en timme. Please please pliiis mr postman kan du se till att fixa det så blir det en lycklig Smula här innan det bär av till jobbet för ett kvällsskift. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0