VAB

Jepp här VAB:as det. Ida bus är förkyld igen och eftersom Dick var hemma med henne en vecka före jul så är det min tur nu. Problemet med att vara hemma med sjukt barn är att nånstans långt bak i min hjärna så inbillar jag mig att jag ska hinna fixa lite andra saker när jag ändå är hemma. Det låter logiskt vid en första anblick. Jobbar inte= fler timmar hemma = mer gjort hemma och inget på jobbet. Men... sen kommer verkligheten ikapp när det sjuka barnet i fråga också vill vara med och bestämma vad som ska ske och jobbkollegorna börjar plinga i telefonen för att diskutera jobbet och den eviga vikariebristen!  Vad jag skulle spara på min egen energi om jag en gång för alla insåg att det blir ingenting annat gjort över huvud taget när skruttan är sjuk. Jag har fullt upp med att jaga henne mellan alla "aj-aj! i huset som hon i trots går och provar riva ner för hon har så tråkigt. För även om vi var uppe större delen av natten i natt och Ida hade det jättekämpigt så har det inte märkts speciellt mycket på frökens framfart idag. Jag är hur trött och slut som helst men hon verkar ha energi kvar fastän hon har feber, snuva och hosta. Man skulle ha varit två år helt enkelt och gjort precis som man hade velat ;) Nu måste jag åter till fröken-jag-totalvägrar-sova-middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0