Scrapmål 2007

Nytt år brukar ju för dte mesta innebära eller stå för en ny start och tanken på att ta nya tag tilltalar mig. Mitt årsskift känns lite förskjutet i år eftersom jag ändrar mina arbetstider ganska mycket fr o m 1 Februari så känns det som att det är då det nya börjar för mig. Januari får jag ägna mig åt att jobba färdigt på heltiden och göra plats för det nya.
Så igår och idag har det varit förberedelser, mycket tankar och mycket plock här hemma både med scrap och annat. Nu jobbar jag heldagar resten av veckan så det lär inte bli så mycket gjort här hemma då men till helgen har jag planerat att städa ut julen på riktigt - ska bli skönt. Det nya för mig vad jag vet hittills under 2007 blir alltså fast jobb för första gången i mitt liv och även ett nytt scrapuppdrag. Ser väldigt mycket fram emot att få tid till att scrappa och tänka scrapping igen :) Jag älskar den här hobbyn!

Årsskiften är ju också en till för tillbakablickar och för att summera det år som har gått så jag letade fram mina scrapmål för 2006 och konstaterade att jag har uppnått några, andra delvis och ett inte alls så jag ger mig själv godkänt. Det viktigaste under året är att jag har satt fart och scrappat på och det är jag jätteglad och tacksam över. 2005 hade jag inga scrapmål eftersom det stora och viktigaste målet just då var att komma igång och börja scrappa så från 04/05 har jag inget att visa vad gäller scrapmål. Här är iaf 2006;
Scrapmål 2006

För 2007 så känner jag att det handlar rätt mycket om att upprätthålla och fortsätta utvecklas framåt. Mina mål för det här året blev därför inte lika välspecificerade men känns lika viktiga för mig ändå. En LO/ vecka har blivit ett bra sätt för mig att få tummen ur så det fick vara kvar i år också.

Med julalbum så menar jag att jag skulle vilja ta en Christmas Art Journal class hos Shimelle . Så läckra grejer de gör, kolla in bloggen här och inspireras. De övriga Art Journalingklassrena känns också lockande men det får bli när det blir. Idas första året album står fortfarande kvar också - riktig surdegs-scrapping är det med gamla fula foton etc. men jag har gjort näästan halva albumet så jag tänkte att jag skulle försöka få det ur systemet nån gång.

Ni kanske märker att jag inte har med någon "shoppa mindre" klammer? Jag vill inte ha någon heller, skulle jag ha haft med nånting angående shoppingen bland mina mål så hade det blivit "Fortsätt handla". Det här är det jag gör, det här är det jag tycker är kul, det är det här jag vill och jag mår bra av att göra det och jag lägger mina hobbypengar på det utan dåligt samvete faktiskt. Det ger mig så mycket att scrappa så att det helt klart gör mig till en trevligare människa att vara ikring, speciellt då för den närmaste familjen och jag tycker helt klart att det är värt det. Jag unnar mig och får mycket tillbaka.

Scrapmål 2007 Jag har använt samma upplägg som för förra året men lade till rött för mer energi;
Scrapmål 2007
I övrigt så ser jag mycket fram emot att fortsätta inspireras och förhoppningsvis inspirera under det året som ligger framför oss och hoppas att vi alla får scrappa riktigt mycket och kommer ihåg att ha roligt under tiden!

Kommentarer
Postat av: Lina

Du är så klok Smulan!
Sund inställning till scrap o till livet!
kram

2007-01-09 @ 14:33:46
URL: http://www.ltannerfalk.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag kan varmt rekommendera Shimelles julklass till nästa år om hon kör den! Jag deltog denna jul och det har varit hur kul som helst. Har inte gjort klart alla riktigt än eller fotat alla men du kan se några exempel på min blogg. :-)

2007-01-10 @ 12:54:00
Postat av: Marie

Å av nån anledning så kom varken namn eller länk till bloggen med....så jag provar igen då.

2007-01-10 @ 12:57:34
URL: http://mariekarlsson.blogg.se
Postat av: Morfen

Himmel vad fina! De måste verkligen motivera dig att scrappa! :) Mycket bra mål för 2007, det måste ju vara roligt och komma från hjärtat att scrappa.
Kram!

2007-01-10 @ 16:31:31
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Sanna

Vilka läckra sidor! Jag tycker att dina mål för 2007 ser jättebra ut! kram!!!

2007-01-12 @ 08:06:24
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0