Höstfärger och beställningsscrap

Idag är jag mycket tacksam över att jag har en varm solid stuga att gå in i och stänga dörren om mig i. Nu är höstvindarna här på allvar och jag avskyr blåst, det blir för oroligt. Men med de kallare vindarna följer också alla fantastiska höstfärger. Just nu finns färgkombon orange/grön lite överallt hemma på min gård (där det även faktiskt står en gammal ford) *nynnar ofrivilligt*
Första höstbladet
Blomhörn
Höstbuske
svampar
kryss
Dra på er vindjackan och ta kameran och fota på! Snart blir det mörkt 24/7 och näst intill omöjligt att kunna ta ett bra foto *buhuhuuu* Vill ha kvar ljuset!

Ida bus bryr sig inte however så där värst mycket om blåsten, hon älskar att vara ute som vanligt hon, speciellt som hon har lärt sig att ha på fart själv i hennes lilla karusell nu
karusellen

Hon har också lärt sig att när mamma plockar fram kameran så finns det två alternativ;
1. ta tag i kameran och sno den/ slå kameran i mammas hand, om båda dessa metoder misslyckas återstår alltså alternativ två
2. Göra så fula miner man bara kan så mamma lessnar på att fota och vips! så var kameran borta igen.
Typasminen
Annars har fröken kommit på att hon faktiskt kan äta nånting så pass nyttigt som ett äpple och att det hör och häpna t o m smakar gott.  Det är morfar som har lärt henne det i helgen när mamma var på scrapmässa och jag är mäkta imponerad för fröken har kastat varenda frukt/grönsaksbit direkt ner på golvet ett bra tag nu. Hon har lärt sig säga äpple också, det låter väl som bäpple eller nåt. Jag var borta i fyra dagar över helgen men det känns som fyra veckor med tanke på vad mycket Ida har lärt sig under tiden. Till mosters stora förtjusning så har hon äntligen sagt moster nu fast det tricket har Bus inte avslöjat för mamma ännu och sen har hon lärt sig att cykla trehjuling "ordentligt" med hjälp av pedalerna.
Äppelätning

Och sist men inte minst så har jag scrappat färdigt tavlorna nu som jag fick en beställning på för ett tag sedan. Tack så mycket Sara för de fiina Emilybokstäverna! Tavlorna är rätt enkla för jag tror att hon som har beställt dem ville ha dem så, jag hoppas verkligen att hon blir nöjd nu. Undrar ni över språket så är det för att tavlorna är presenter till ett engelskt par som fyller år i just mars och oktober. Vad tycker ni att det är rimligt att ta i betalt för dom? Jag har lagt ut för ramarna också.
Nillatavlor

Kommentarer
Postat av: Sara

Wao, nu har du nästan slut på Emily igen väl?? Fast det står kanske överst på önskelistan.... 30-40 spänn styck + ramen?
Förstår om det känns konstigt att så mycket hann hända medans ni var borta, men se det som en inspirationskick istället =OD

Saknar dej massor!

2006-09-08 @ 21:54:48
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Morfen

Nej men attans också.. Du var alltså i Gbg och jag såg dig inte!! Såg allt ett par av dina fina alster uppe och njöt av proffsigt och fint scrappande iaf. Jag var 4 nr ifrån stoooora läckra korgen hos Scraproom - irriterande nära. ;)
Underbart foto på lilla frökens grimas. :D
Må fint! Kram!

2006-09-09 @ 23:30:38
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Zara

Underbara höstkort både på dotter och natur!
Kram

2006-09-13 @ 12:43:06
URL: http://zaras.blogsome.com
Postat av: Lina

Vilka underbara foton Smulan!
Visst är det så att barnen växer när man är bortrest, är samma sak här.
kram på dig!

2006-09-14 @ 10:18:34
URL: http://www.ltannerfalk.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilka fina höstbilder! Måste själv ut och fota.

2006-09-15 @ 06:19:56
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0