En layout i rosa!

En layout i rosa!
Nu undrar ni kanske vad det har tagit åt mig som har gett mig på att scrappa i rosa?! De här papperen var också med i månadspaketet denna månad och när jag först såg dem blev jag helt ställt. Har aldrig fått till det med rosa.  Rosa tillsammans med andra färger är fint och starkare nyanser av rosa mot cerisa hållet och så är också fint men ljusrosa/skärt/grisrosa i stora lass kan jag bara inte med. Efter att jag hade gått förbi papperen här hemma och sneglat snett på dem ett antal gånger så kom jag på att jag kan ju faktiskt scrappa om min motvilja mot ljusrosa som bottnar sig i mitt råååsa flickrum. Jag fick nog en sån stark överdos av pastellrosa där så jag har nog inte återhämtat mig helt än idag!  Lina har också scrappat en sida om hennes motvilja mot rosa trots att hon är tjejmamma och jag känner verkligen igen mig där. Blir jätteglad om jag hittar lila kläder till Ida istället för det klassiska flickiga rosa eller röda.

Bestämde mig för att göra slag i saken och få papperen scrappade och ur systemet så jag dök ner låångt ner i fotolådan för att hitta igen det här långt ifrån perfekta fotot som är det enda jag har från mitt flickrum med de rosa tapeterna kvar tror jag. Jag tänkte att jag kan scrappa en riktigt vidrigt jätterosa sida för att verkligen illustrera och återge känslan jag hade för rosa rummet men...på något sätt så smög det sig med både grönt och brunt iaf. Jag kämpade på ett tag för att hålla de mönstrade papperen med de färgerna utanför men det gick bara inte! Så så här fick det bli. Mest nöjd är jag över att jag har fått en så gammal och risig bild scrappad och in i album så småningom! Sen eftersom jag är lite seg av mig nuförtiden med så få scrapsessioner så är det första gången som jag provade remsortrenden som bl a Sanna behärskar till fullo och har gjort många läckra sidor med och det var riktigt kul.

Kommentarer
Postat av: Anna

den blev ju supersnygg smulan!rosa är FINT!

2006-10-03 @ 22:00:31
URL: http://atannerfalk.blogg.se
Postat av: Zarah

Sååååå snyggt!! Du borde scrappa MÅNGA sidor om motviljor - för hoppsan vad de blir läckra, du!! :D

2006-10-04 @ 15:44:25
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Postat av: Carola

Tänk att jag förstår verkligen hur du fick upp bilden på gammla flickrummet när du ska tänka i rosa banor *hehe* Jag är ju inte lika illamående av färgen och kan tycka om den i ljusa flicknyanser men vårat gammla rum kunde jag verkligen inte med. Sidan blev jättefin och mkt snyggare än vårat gammla rum! Kramis =)

2006-10-16 @ 09:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0