Everyday life

Här är Bom-projektet som jag skrev om för ett tag sen.  Vid ett tillfälle tidigare har jag även skrivit att även om jag inte har så mycket tid att scrappa så funderar jag mer och mer över och kring scrappingen och tankarna på senare tid har handlat en hel del om att jag vill få med dels mera vardag i mina sidor och anstränga mig mera för att verkligen berätta och få fram de historier som jag vill säga med mina sidor. Det har kanske märkt på slutet att jag har ansträngt mig mera med min journaling och de här sidorna nedanför är ett steg i att dokumentera vardagen.  Jag har funderat mycket kring vad jag egentligen vill ha med i mina album och vad Ida skulle vilja veta senare om det liv som vi lever nu så därför tog jag mig i kragen under Oktober månad och började ta med mig kameran överallt och knäppa bilder på det helt vardagliga, på jobbet, iaffären,maten vi äter o s v och bestämde mig för att dokumentera 5 dagar i vårat liv.Helt vanliga dagar. Mina Bom-sidor har tidigare oftast haft vit bakgrund så det fick även de här sidorna ha och jag bestämde mig för att ha samma storlek på fotona för bättre helhetsintryck och försökte på varje  sida skriva korta journalingsnuttar om vad vi alla i familjen gjorde den dagen, vilka tider jag jobbade eller inte, vad Ida gjorde på dagis, vad vi kollade på på TV:n, vad vi åt för mat, vad som kom i postlådan osv osv, vad jag oroade mig för den dagen och vilka funderingar jag hade just då. Det vill säga pusslet för att prova få ihop vardagen med jobb, småbarn, hus hem, hund, vänner o familj etc. Det aktuella just precis nu. Jag tänkte att om ett tag kan jag köra en ny femdagrsperiod och till slut har jag ett album fyllt av everyday life. Dels blir det naturligtvis kul för knoddarna att läsa senare men jag tror att även jag själv kommer att uppskatta att jag lyckades fånga en liten skärva av vardagen och få ner på papper för att titta på senare och minnas tillbaka hur det var under den här perioden i livet när allt snurrar på i 170 det inte finns tid till att stanna upp och reflektera. Som ni ser så har clearstampsen använts flitigt :)


Onsdag
Tordag
Fredag
Lördag
Söndag

Kommentarer
Postat av: Sara

Wao, dessa vill jag gärna se i större version! Guud vad inspirerande!! I love vardagsscrap!!

2006-11-16 @ 16:27:01
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Morfen

Åh! De är jättefina och det är precis i de banorna som jag har funderat på sistone. Jag vill dokumentera VARDAGEN, den som livet är så fullt av, den som man också vill minnas för högtiderna kommer man ju liksom ihåg ändå. Underbart fina och inspirerande sidor. Nu kanske jag också kommer igång!! :) Kram och ha en härlig helg!!

2006-11-17 @ 08:17:51
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Lina

Helt underbar idé Smulan! Blir så sugen på att göra något liknande! Säger som Sara, skulle gärna vilja kika lite närmare på dem
kram

2006-11-17 @ 18:13:40
URL: http://www.ltannerfalk.blogg.se
Postat av: Anna

Kanon tema eller vad man nu ska kalla det! Säger som Sara och Lina vill se dom i större format.

Kramen Anna

2006-11-22 @ 11:54:54
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Sanna - liljan_

Oh my!! Vilket underbart projekt du har haft för dig! Sååå roligt att se!!! kramkram

2006-11-22 @ 12:46:58
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Mikaela

Supersnyggt!

2006-11-24 @ 18:57:57
URL: http://mikaelarudhner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0