En riktigt regnig dag

En riktigt regning dag

En riktigt regning dag här både ute och lite inne hos mig. Antar  att det positiva är att snön smälter snabbare ute nu, mina krokusar har tröttnat på att vänta på att snöeländet ska försvinna och har börjat växa upp genom den. Tuffa små solstrålar.

Är lite seg och trött överlag idag så det har inte blivit någonting pysslat. Har uträttat ärenden på bynn och äntligen planterat om några av mina krukväxter som var riktigt nära kvävningsdöden i sina alldeles för små krukor. Dick drog iväg till lastbilen igen tidigt i morse så nu är det bara brudarna hemma i stugan igen.

Har inte pysslat nånting ikväll men visar upp dörrskylten som jag gjorde till Scrapaddicteds tävling här ovanför, tänkte att Jane och de andra som har turen att bo närmare kan använda den med ett mått humor i nya workshopen. Mineringen framför får hon fixa själv! ;) Blev lite väl mycket militärtema men men*L*

Har egentligen scrapsidor som väntar på att bli gjorda men känner inte riktigt att jag har lust idag, måste dessutom tänka till ordentligt inför månadsutmaningen i Den stora utmaningen där man skulle göra en Bom-sida som en riktig egosida utan foton där man berättar vad man är bra på. En riktigt bra utmaning som jag som alla andra verkligen behöver göra för det är mycket lättare att klanka ner på sig själv och hitta det negativa. Fast just idag är det ju just smånegativ jag är så den sidan får vila till en annan dag.
Sen skulle man även knäppa en bild på det man är mest nöjd på hos sig själv och det tål att funderas på, det första som jag spontant kommer att tänka på är mina bruna ögonon som jag har fått efter pappa och som jag älskar men det kändes samtidigt lite småtråkigt. I vilket fall så måste jag verkligen prova att vara med på flera foton själv för det finns inte många med bara mig på och det är ju inte speciellt lyckat om jag ska Bom-scrappa. Får se om jag ska skjuta på alla måstesidor för en kväll och bara smälla ihop nånting på kul senare ikväll.

Idag är jag tacksam för:
- Att min mammas starroperation gick som den skulle idag och det verkar som om hon kommer att få tillbaka synen
-Att Ida är lugnare och sitt vanliga solskensjag nu när tänderna har växt färdigt för den här omgången
- Att hur det än är så går vi mot våren
- Att jag fick hjälp att samla mod för att ansöka om en mentor i Scrappiz mentorsprogram, kommer att skriva mer om detta senare
- Naturligtvis är jag som vanligt överlycklig över min lilla familj
-Att jag har en sån snäll hundtjej som accepterar Ida Bus hårdhänta kärlek

Kommentarer
Postat av: Sanna - liljan_

Wow! Vilken fantastisk dörrskylt du har gjort!! Sååå snygg!
Gillar verkligen din tacksamhets-lista! En toppenidé!

2006-05-02 @ 21:40:46
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Sara

Gillar också tacksam-listan!!
Åh, vad skönt att du äntligen skaffat blogg!! Nu ligger du på Fedden så jag inte missar nånting!
Kramis

2006-05-03 @ 12:24:05
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Emma

Hihi... vilken fin dörrskylt du har!! En sån skulle man haft =)

2006-05-04 @ 23:18:55
URL: http://pysslare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0