Att leva i nuet

Alltid

Att leva i nuet är en av mina största utmaningar just nu. Jag har gjort den här LO´n förut för att påminna mig själv om detta men det är en utmaning varje dag för det är så pass svårt. Dels så har jag ständigt splittrad uppmärksamhet vad jag än gör, måste alltid hålla ett öga på Ida Bus etc. Dels så oroar jag mig alldeles för mycket, oftast i onödan dessutom. Mycket energi sipprar iväg i onödan på detta tyvärr. Känner att jag hade behövt lite rugn och ro för att reda ut tankarna i förvirrade knoppen, hoppas att jag kan få det nu i helgen.

Idag är jag tacksam för;
-Att snart är det helg igen och älsklingen kommer hem
-Igår fick jag ett nytt månadspaket i postlådan som jag hoppas kunna hugga in på i helgen
-Inga myrkrypningar i skuldran efter massagen i Söndags. Ljuvligt!
-Att solen skiner idag också, härligt!
-Och sist men inte minst, att vi har hittat ett billigare hus att bo i nu

Kommentarer
Postat av: Lina

Den här lo´n är så otroligt vacker! Kan titta på den i evigheter känns det som.

2006-05-11 @ 14:33:07
URL: http://www.ltannerfalk.blogg.se
Postat av: Anna G

Jag älskar denna lo den är såoerhört kreativ!! Och budskapet är väldigt tänkvärt och något som jag oxså behöver jobba med. Kan tipsa om en bra bok i ämnet om du inte läst den "vem är det som bestämmer i ditt liv?" av Åsa Nilsonne.

2006-05-11 @ 18:39:39
URL: http://www.annag.blogg.se
Postat av: Sanna - liljan_

Åhh!! Denna LOn är en av mina favvisar, så tankvärd och så vacker att titta på!
Spännande med huset, det måste du berätta mer om! kramis

2006-05-11 @ 18:47:58
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0