Äntligen gruvat av mig

och scrappat färdigt LO´n om Ida när hon var 3 månader, det var på den tiden hon fortfarande inte hade hette nånting annat än Grodan. Observera de koncentrerade minerna på de nyblivna föräldrarna som kämpar för att få in tekniken vid matning respektive blöjbyte *fniss* Och uj uj uj vilken liiten fot hon hade! Mammas hjärta!
3 mån vänster

3 mån höger

Såå skönt att ha den här sidan klar, färdig, avverkad och ute ur systemet som alla sidorna till Idas första året album, så är jag nöjd då`Svar: Nej inte med själva designen/upplägget men ännu en månad är iaf avklarad nu!

De här layouterna däremot är jag jättenöjd med! De kommer inte riktigt till sin rätt på bilderna här men de här layouterna var betydligt roligare att scrappa, härligt att ha lite kul! Jag handklippte t o m ut små fiskar som gömmer sig i garnet och ni vet att när man börjar med sånt så leker man ordentligt *L* Fotona är från ån nedanför en av våra sommarstugor på en vall som heter Bruket. Tillbringade många sommardagar här som lita jentä. (=liten flicka för mina vänner i södern) *S*

Sommarminnen

Bruket 05

Största anledningen till att jag är så nöjd över den här sidan är att den berättar verkligen storyn jag ville berätta och jag har tagit fotona särskilt med tanke på den här sidan så de är knäppta på det jag verkligen förknippar med en här platsen och plockar fram minnesbilder av när jag tänker på den: iskallt rinnande vatten, massor med vass, murkna stockar, solkatterna i vattnet och stenen som jag stod på och balanserade med håven i handen som liten för att fånga kvidd. Fotot på den övre LO´n har jag knäppt från stenen för att visa vyn exakt som den ser ut om man står där och tittat o s v. Jag är jättenöjd över att jag nu har förevigat det här smultronstället från min barndom även om det inte finns några foton från den tiden. De här sidorna kommer att hjälpa mig minnas ändå och Ida kan få se en glimt av magiken vid denna plats.

Håll tummarna för mig om ni vill för imorrn kväll ska jag jobba på första gången på en halv evighet.

Idas inskolning går väl sådär, lilla Ida Bus har absolut ingen lust att lämna mamma ur sikte så idag blev det bestämt att inskolningen blir förlängd vilket för mig känns lite som att förlänga gruvningen inför det hemska som kommer, avskedsångest mao + att jag får tillbringa många rätt tråkiga förmiddagar med att prova göra mig osynlig på förskolan. *suck*

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad bra att du gjort din del av vår surdegsutmaning =OD Jag har en dubbel klar också till stugalbumet, men den är inte scannad än.
Och Sommarminnen - jag smäller av vad snygg och inspirerande!!! Helt underbar!!

2006-06-15 @ 23:17:25
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Morfen

Vilka härliga LOs. Jag tycker de på Ida är jättemysiga - många foton och många mysiga minnen från bebistiden. :) Lustigt att jag kikar in på din blogg just idag, låg igår kväll och tänkte på att göra ett album om barndomsminnen och barndomsställen.. Fick sån jättelust att sätta igång nu när jag tittar på din dubbel "Sommarminnen". Tack för inspirationen! :)

2006-06-17 @ 11:22:02
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0