Dra ner gruvluvan

Dra ner gruvluvan
 Här kommer dagens scrap, inte alls lika nöjd med den här som med en layout som jag gjorde till augustis MP från Pysselpunkten men den är som den är nu. Den andra layouten som jag blev så nöjd med kan jag inte visa förrän kunderna har fått månadspaketet skickat till sig men vänta får ni se.
Vilket år som helst nu så ska jag ta en kurs i hur man hanterar ett bildredigeringsprogram och stitchar på folkvis. Idag dök det upp ett nytt problem. Jag skannade som vanligt in layouten i 2 delar och kikade på dem, båda halvorna såg ut likadant som de gör IRL men när jag sen stitchade ihop dem så försvann mönstren i prickarna och blev ett enda blurr?! Drygt med teknik som jag inte förstår mig på.

Layouten handlar iaf om en egenskap som jag har och är alltså en BOM sida fast i 12". Jag antar att det betyder att jag kommer till att få två olika album så småningom med BOM sidor men då får det bli så för jag vill inte låsa fast mig helt genom att bara scrappa BOM i letterformatet som jag för det mesta gör.
Journalingen handlar om hur jag gärna tar lite tid på mig att dra ner gruvluvan känslomässigt inför förändringar, d v s jag gruvar och oroar mig mycket innan och har mycket funderingar. När det sen till slut är dags för handling eller när jag står inför fullbordat faktum då är jag oftast inte alls orolig längre utan anpassar mig efter situationen och kör på framåt. Det här är ett känslomönster som jag har insett att jag har och som jag kan spåra långt tillbaka i tiden. Så kändes det nu inför flytten och så har det känts tidigare när jag t ex har brutit upp från förhållanden. Jag gruvar mig innan men sen är det liksom färdigt för mig i samma stund som det händer och sen går jag vidare.( Till mina ex förtret som tycker att jag är en helt iskall häxa och inte har en känsla i kroppen) Jag har redan ältat färdig i den stund jag agerar. Visst kan jag vara lite nostalgisk och tänka tillbaka men jag grämer mig inte utan försöker se framåt.

Materialet till layouten kommer från Pysselpunkten och är en del utav det jag har fått i uppdrag till att scrappa inför den stora scrapmässan i Göteborg första helgen i September :-D Ni kan se alla dt´s alster inne i galleriet hos Pysselpunkten här. Missa inte Annas urläckra brudnäbbslayout, såå otroligt vacker!
En annan klar jättefavorit om jag ska fortsätta skryta över mina härliga dt-kollegor är Saras Fjällpappalayout som ni måste kolla in, även den läckra 2:an till dubbeln fanns nu i bloggen såg jag just precis. Sanna har uppdaterat Pysselpunktens blogg med en jättebra artikel om chipboards denna veckan så ta en titt där för fina tips. Ni kan tro att jag kommer att ha jättekul i Göteborg tillsammans med detta begåvade gång, jag ser verkligen fram emot mässan och att få träffa er alla.

Nu är det vrållänge sedan jag skrev ner vad jag är tacksam för så nu måste jag bara plita ner en sån lista också, idag är jag tacksam över;
- attjag träffade Dante Bus för första gången på evigheter igår och han kände igen mig och blev så glad när jag kom och plockade upp honom, det var jättehärligt och vi storsmilade ikapp han och jag. Så kul att se vilken fart det har blivit på lillgrabben.
- Att det har ordnat sig så att vi kan åka ner på mässan såklart, tack mormor och morfar = barnvakterna
- Att Ida trivs så bra på dagis, hon är så stor och duktig mammas hjärta.
- Att jag har fått jobb till hösten/vintern som personlig assistent, äntligen kommer jag att få egen "riktig" lön igen och slipper gå på mammapeng.
- Att jag har ett eget scraprum nu och fullt med kuliga leksaker att fylla det med.

Nu är det dags att sussa och jag hoppas att både jag och Ida Bus får sova gott inatt för hon hade 39,4 graders feber nu när hon gick och la sig lillskruttan. Jag hoppas verkligen att det beror på att hon ska få en ny bissing och inte att hon ska få någonting mer ihållande.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kanonfin LO Smulan! o tack för alla snälla ord om PP :)
Hoppas att Idas feber har gått ner.

kram

2006-08-18 @ 09:25:56
URL: http://www.ltannerfalk.blogg.se
Postat av: Zarah

Jag tycker att den är supervacker, din LO! :D

2006-08-18 @ 20:27:32
URL: http://zarischka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0